COMPUTER ON FIRE!

Kändes som vi hade lite änglavakt inatt. Jag och Sebastian hade gått och lagt oss för att sova, precis innan jag faller in i sömn så känner jag hur det luktar bränt. Ställer mig upp yrvaken och försöker hitta lampan i mörkret så jag kan se nånting. Får upp Sebastian och vi försöker i panik hitta vad det är som luktar bränt. Tillslut hör vi hur det knastrar till i datorn, springer dit och ser att det brinner i den. Jag har nog aldrig varit så panikslagen som jag var då, trodde verkligen att det skulle fortsätta ta eld i skrivbordet eller något.

Men det löste sig tillslut, efter några kastruller vatten över datorn och en massa illa luktande rök i hela lägenheten så slocknade det. Tänk om det här hade hänt mitt i natten då vi redan hade somnat? Eller om det hade hänt nångång då ingen av oss var hemma förutom lilla Skorpan? Nä usch. Hädanefter blir det alltid att stänga av datorer!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hmmm, har inte jag lärt dig att man ska kväva eld...

2012-06-13 @ 17:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback