MYS UNDER HIMLEN

Igår skulle det ju jorden passera genom ett meteorbälte som skulle ge 20 stjärnfall per timme. Stod på internet att det skulle vara värsta häftigt att se på, som ett fyverkeri. Så jag, Milla, Thomas, Robban och Bouvin bestämde oss för att vi skulle ut och kika på himlen. Klockan halv tolv packade vi en väska med filtar och begav oss ut. Vandrade utanför stan och långt in i skogen ut till en strand, så vi lätt kunde se horisonten. Helt bäcksvart var det där ute, tur jag har en liten lampa på min mobil. Annars skulle jag nog ha skitit ner mig, så som jag och Milla höll på skrämma upp varandra :P
 
Hur som helst. Vi var skit taggade på att få se något fint på himlen, men då var det ju så molnigt så vi fick inte se så mycket stjärnfall :( Dock såg vi hur det lyste upp på himlen några gånger, men som sagt så var det alldeles för molning för att kunna se det så som man ville se. Lite trist då vi hade gått så pass långt för att komma till ett bra ställe också sket det sig. Iofs var det väldigt mysigt att bara ligga där på filtar i mörkret precis vid vattnet och bara snacka. Så det var ju inte bara fy och skam! :) För er som missade artikeln så länkar jag den här > http://www.vk.se/680691/stort-stjarnfall-ikvall
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback