SVULLEN OCH JÄVLIG

Operationen av min visdomstand igår gick faktiskt jättebra. Gjorde inte alls så ont som jag hade förväntat mig. Fick lugnande då jag kom dit och en jävla massa bedövningssprutor så jag inte skulle känna nånting, fick dessutom hålla en annan tandläkare i handen medans så det kändes bra, haha. När jag kom hem var jag fortfarande lite dåsig och öm i käften så jag hann inte mer än att lägga mig i sängen så däckade jag. Senare då jag vaknat till liv fick jag skjuts av Henrik tillbaka till Lycksele.

Men idag alltså! Jag ser ut som ett marsvin, eller som att jag skulle ha stoppat en golfboll i ena sidan av kinden. Är så jävla svullen och öm. Kan knappt öppna munnen, inte äta normalt, inte skratta etc etc. Känner mig seriöst handikappad. Jag är så sugen på riktig mat, vill bara kunna äta det jag vill äta. Vill inte behöva ha ont och bara sitta tyst mestadels av tiden.

Satt och funderade på hur lång tid det tar innan svullnad lägger sig, så jag sökte runt lite på internet.. vilket kanske inte var så smart, blev bara nojjig. Hittade en sida där det stod att svullnad kan bero på infektion och att man genast ska kontakte sin tandläkare?! Medan några skrev att det var helt normalt och att det försvinner eftersom. Hm.. ja, jag hoppas inte att det är en infektion iallafall! Tror jag får ta och ringa tandläkaren och se vad dom säger.. bara för att vara på den säkra sidan. Är nog bäst så :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback