STUPID ME :P

Middagen med familjen igår var trevlig, men självklart var det lite ledsamt samtidigt eftersom Mathias åker på Måndag. När vi kom fram till Åsele så hade mamma gjort ett mini-julbord, eftersom Mathias är i Afghanistan på julafton.. så då hade vi våran egna lilla julafton igår! Också fick han lite paket av oss :)

Haha juste! Jag måste fan berätta vad som hände igår sen efter middagen. Just innan jag och Jennifer var på väg att bege oss tillbaka till Lycksele så hittade jag såna hära glow sticks hemma. Tyckte dom var lite roliga så jag tog med mig en i bilen på vägen. Ja så var det inge mer med det, den lyste grönt&fint och vi satt och pratade om allt möjligt. Sen efter ett tag då vi har kört en bit och är mitt ute i ingenstans så börjar jag fundera på om man kan sätta ihop den till ett armband, för det stod på förpackningen hemma att man kunde göra det. Så jag och Jennifer börjar fundera på hur tusan man ska få ihop den till ett armband;

Jag - Tror du inte man ska ta bort den här pluppen
så sätter man in ena änden där?
Jennifer - Jag har ingen aning, men testa INTE här i bilen utan
vänta tills vi kommer hem isf!
Jag - Mm.. okej.

Sen blir det tyst en stund tills jag med panik i rösten säger;
- JENNIFER?? och kollar på henne skiträdd.
- MEN GUD JESSICA! VAD HAR DU GJORT?! ännu mer panikslagen.

Då har jag lixförbannat försökt få upp den där pluppen med tänderna, och den gick ju självklart sönder när jag hade den mellan mina tänder och jag fick sån där sörja i hela munnen och på händerna och hela jag var grön självlysande. Och det smakade riktigt äckligt. Tror ni Jennifer blev lite rädd eller? Tror ni jag blev lite rädd eller?!

Jennifer - MEN GUD! DU LYSER I HELA MUNNEN!! :O
VI MÅSTE STANNA SÅ DU KAN SPOTTA UT!
Jag - Nej förhelvete, KÖR!! Vi måste fort komma fram till dit det finns folk!

Jag trodde på fullaste allvar att jag skulle dö eller något,haha. Jag var så jävla rädd och hela min mun och tunga började sticka och domna bort. Så tillslut tog vi det smarta beslutet att stanna så jag fick spotta, sen var jag tvungen att proppa munnen full med snö och spotta ut för att skölja ur så bra som möjligt (vi hade inget drickbart med oss i bilen). Efter att jag hade fått skölja och tvätta av mig så lyste jag inte grönt längre iallafall. Men tungan kändes fortfarande lite avdomnad och det smakade SKIT i hela min mun och hals.

Och för att vara på den säkra sidan så ringde Jennifer till sjukvårdsupplysningen där hon förklarade vad som hade hänt och frågade om det var någon fara eller om det bara var att åka hem, och det hade dom ingen aning om så vi blev kopplade vidare till giftinformationen där dom sa att det är ett väldigt irriterande ämne i dom där, och att få i sig en större mängd var inte bra. Dom sa att symptom som att bli yr, kräkas och illamående och sånt kunde förekomma. Men att annars var det ingen fara. Så allt gick bra tillslut, vi kom fram till Lycksele, jag drack massa vatten och fick som tur nog må ganska bra resten av kvällen :)  Haha, jag kan tänka mig vad roligt det måste ha låtit för dom som jobbar på giftinformationen.

Jennifer - Jahej, min lillasyster har råkat bita sönder en sån där glow stick och lyser nu i hela munnen och på händerna. Och jag undrar om det är farligt? Vad ska vi göra?
Giftinformationen - Hur gammal är din lillasyster?
Jennifer - Ja, hon är ju ganska stor. Hon är 19 år :b

Hahahaha. Jag och Jennifer satt och skrattade bra länge åt det där sen! Jag är då tammefan som ett litet barn, är så nyfiken och kan inte låta bli att pilla på saker. Och även fast Jennifer klart och tydligt sa "ja, men gör det inte i bilen utan vänta tills vi kommer hem" så måste jag ändå börja pilla och hålla på :p haha. Jaja. Det var jätte läskigt då det väl hände men såhär efteråt är det en ganska kul grej som vi bara skrattar åt.


Usch, en såndär grön var det! haha.. Tänk att jag lyste sådär grönt i
hela munnen :o vi skulle fan ha tagit en bild! menmen, inget vi direkt
tänkte på i den stunden. Var så jävla rädda båda två! haha :P


Kommentarer
Postat av: Marina

HAHAHAAH! SÅ JÄVLA BRA! jag skulle ha garvat ihjäl mig om jag va där xD

2010-12-03 @ 13:17:20
URL: http://duelago.blogg.se/
Postat av: Frida

HAHAHAHA!

2010-12-03 @ 23:31:37
URL: http://fridamfl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback