home again!

Godmorgon godmorgon! Vaknade för en liten stund sen och hade hoppats på sol men så kollade jag ut och såg att det var ett jävla pissväder ute.. menmen, efter regn kommer solsken får man hoppas. Inatt sov jag som en stock, fick sova i vår egen säng för första gången på länge! Känns rätt skönt faktiskt att vara hemma i vännäs igen efter hela sommaren tillbringad i åsele. Vi kom hit i fredags med bussen från lycksele, sen skulle vi egentligen vänta i 40 minuter på hemberget för att byta buss. Men vi kände att men vafan, orka stå här i 40 minuter!? nja. Så sebastian ringde en taxi som stod och väntade där på oss då vi kom fram, var rätt soft! hoho:D 

Igår var jag och sebastian och storhandlade, jonas följde även med:) Sebastian fick ju sin lön i fredags, så vi passade på att handla hem lite käk! Blev en del påsar att bära hem. Kändes bra att packa in och se vad mycket mat man hade köpt, vi som annars inte brukar vara så särskilt ekonomiska och nyttiga när vi handlar :p Kjell var också förbi en sväng och sa hej sen när han hade dragit gjorde jag och baby middag tillsammans, blev kycklingfajitas!! och fyfanken va gott det var! M-M-MM!! Sen hade vi köpt lite chips, godis och andra onyttigheter som vi tog fram när maten hade lagt sig :p kort sagt så var det en rätt lugn kväll med mycket gott och mycket mys med världens bästa kille <3

Och förresten, sebastian kanske ska jobba i lycksele hela denna vecka.. och det är ju faktiskt bra för vi behöver alla pengar vi kan få men samtidigt suger det lite för jag börjar ju skolan på onsdag och stannar isåfall hemma här i vännäs och blir ensamen i en hel vecka, men det ska nog gå bra, jag överlever nog :p Men vi vet inte än om han ska jobba eller inte, han väntar på ett samtal och efter det så vet han. Bara hoppas på att han inte behövs, men blir det så att han måste jobba så blir det så. job equals money!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback